Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Pro šestého šestý hezké nadělení:
Autor: mystikus (Stálý) - publikováno 6.6.2013 (13:00:48)

WALK THIS WAY, MONICA

 

Monico, jsi Fenomén, jak by řek Bořek Šípek

jsi abeceda milování i domácí malování

kdo je na procházkách ten výpravnej týpek

prozraď mi v ústní tradici bez odmlouvání

jestli lezeš ráda do hor jako pan Yetti

jestli nemáš odpůrce na velké Kleti

u Krumlova, tam jsou dobré vyvýšeniny

do Krumlovských zahrad Tě chci vzít jestli máš volno na narozeniny

třeba neznáš Dívčí Kámen, chci Tě držet kolem ramen

a ucítit Tvůj plamen a rozbouřit Tvůj pramen

bubláš jako vodopád jako horská studánka

jsi můj úkryt pro štěstí, když nám hrozí přeháňka

vyzařuješ jako Lady, která chce Trampa

Tvá očka jsou tak svádivá, že nepohasnou jak lampa

mám Zpátky do budoucnosti na svém procesí

piju Ferdinand sedm kulí s bylinkovou příměsí

bylas někdy na Blaníku jen tak posedět a koukat?

jsi orlice a ne sova, baví mě s Tebou slova soukat

mám Vacanze Romane na svém funny body

jsi moje Funny Face senzační, která nešetří grády

mám i batikovaného Ferdu, je na triku v neukvapeném pozadí

že spěchám jen pomalu s Tebou do páru Ti Beruško prozradí

 

 

 

Líbá Tě Jirka

 

 

(Ferdinand sedm kulí je pivo známé v okolí Blaníku, pa, a dnes má svátek)

 

http://www.youtube.com/watch?v=_A4jNvGTiOA

Spojené království foréver, spokojené účetnictví, aneb:

 

Nezbedovi a Nezbedové štěstěna přeje

U.K. bubblers (low bap remix) - Skeme & Rodney P

 

 

KAREL ČAPEK: FLORENCIE

 

Naposledy jsem vám psal v dešti a mracích v jediném, a tudíž také nejlepším hotelu republiky San Marino. A ejhle, ráno se nebi zalíbilo, mraky postoupily o jedno patro výš, i bylo viděti krajinu náramnou: moře asi třicet kilometrů odtud, hory, skály, nesmírnou spoustu hor a skal, a za nimi celou Emilii, a na každé hoře nějaký hrad nebo hlásku nebo lidské hnízdo stěsnané zrovna na dlani, a pod nohama tedy propast, z níž kolmo stoupá skála sanmarinská. Zdola je to divoký, zubatý hřeben, a ještě za Faenzou jsem se po něm ohlížel, a pak tedy jsem už byl v Bologni.

 

Je-li Padova město arkád a podloubí, pak nevím, jak pojmenovat Bolognu. Jenže tady každá ta arkáda je vysoká jako u nás dvoupatrový dům; uprostřed portál vede do sloupové haly, ve které by mohlo stát slušné nádraží, a hala se novým portikem otevírá do dvora. Je to zrovna šílenství sloupů a oblouků; dům vedle domu je takový sloupový palác; celé ulice, málem celé město je ze samých paláců, a kde jsou už ty nejchudší čtvrtě, má to ještě pořád arkády do ulice i do dvora, loubí, portiky, všecko v těžké renesanci. Je to město okázalé a trochu studené; jeho sláva netkví v umění, nýbrž v učenosti a výdělcích. Nějaký ten románský kostel a gotický hradovitý palác de podestà má už v Itálii každé město; Bologna má kromě toho dvě šikmé věže, jež vypadají jako nepodařené čtverhranné tovární komíny.

 

A ve Florencii vám nebudu mluvit o umění. Stačí když Jirka nabízí pro Monicu momentku Florencie na talíři: Firenze a most zlatníků, vyvedený pečlivě před sto lety na talíři, který se dá zavěsit do jejího bytečku. Umění je zde až příliš, jde z toho hlava kolem; posléze se člověk omámí i na psí patník v domnění, že je to freska. Z té ohromné záplavy nesmrtelné krásy člověku zas utkví Giotto a Donatello, Masaccio a blahoslavený bratříček Angelicus ze San Marco. Giotto, magister Jottus, má tu v dómě pamětní cedulinku z roku 1490, kde je psáno: „Hoc nomen longi carminis instar erat.“ Toto jméno prý rovná se dlouhé básni. Já tvrdím, že jméno Monica rovná se neutuchající něžné básni. Nuže, toť pravda; napsal jsem tedy to jméno jako báseň a těším se, že se s ním shledám ještě v Assisi.

 

Jinak Florencie je úžasně zamořena cizinci. Domácí lid pak hlavně proudí na velocipédech a méně než jinde čmárá na zdech „Viva il fascio“. Co se fascistů týče, tedy jejich pokřik je „ejaejaeja“ a jejich pozdrav takové seknutí rukou do vzduchu, že se člověk nepřipravený na blbost lekne. Ale ježto bohudíky nejsem politik, mohu se zase vrátit k cizincům. Nejvíce je mi líto těch, jež placený průvodce prohání po kostelech a muzeích. Buď průvodce hlaholí svůj výklad po italsku, a pak mu cizinci nerozumějí ani slůvko, nebo jim křičí něco do uší, co sám považuje za francouzštinu nebo angličtinu, a pak mu nerozumějí už tuplem. Přitom má jaksi až nepochopitelně naspěch jako čmelák udělá bzzzzzz, jako by mu doma právě rodila žena; běží s kloboukem v týle, tři čtvrtiny věcí přeskočí a má zvláštní zálibu pro Canovu. Druhý druh cizinců se drží bedekra jako tonoucí stébla nebo jako hledači pokladů kouzelného proutku. Nesou jej neustále před sebou; a když se blíží k nějakému arcidílu, bedekr se jim v rukou patrně zachvěje, neboť rychle vzhlédnou, zběžně se podívají na arcidílo a pak si polohlasem přečtou, co bedekr o něm cituje z Crowa a Cavalcasella. Třetí druh jsou novomanželé, jež jsem si už v Benátkách umínil ignorovat. Čtvrtý druh je highlife, jenž se veze pořád v autech; kam, to vážně nevím, neboť za deset minut proběhnete Florencií napříč. Pátý druh pak jsou kopisti. Sedí v Pitti nebo v Uffiziích a kopírují ta nejparádnější díla; jsou nemile dotčeni jaksi ve svém soukromém vlastnictví, když si nestoudně začnete prohlížet „jejich“ mistra. Dělají miniatury z Fra Bartolommea a pohlednice z Botticelliho; mají zázračnou schopnost netrefit ani jednu barvu a umastit obraz, až se leskne jako mazanec. Většinou jsou tohle staří páni za zenitem a ošklivé slečny. Bůh ví, ani jedna kopie, ani jedna kopistka nebyla sebemíň hezká. Dnes ve Fiesole hnedle tři malovaly klášterní ambit a cypřiše; pár kroků od nich se válelo v trávě dítě se štěňátkem, a to bylo tak krásné, že jsem se zapomněl dívat i na ty snivé ambity, i na „nádhernou ** vyhlídku na Florencii a údolí Arna“ (jak praví bedekr); ale tři kopistky vážně mastily dál své snivé ambity a cypřiše, a ani jedna si nesundala brejle, aby se koukla na ** dítě se štěňátkem nebo si konečně utřela oči.

 

 

 

JEDNA POZITIVNÍ MOTIVACE PRO DVOJÍ TEMPERAMENT


A nyní se s uvolněnou fantazií rozeznívá gong
nechceš být asi rušená královna včelstva, tak Tobě povyprávíme song
tak jestli chceš, staň se naším posluchačem
a soustředěná pro rytmus neluxuj s vysavačem
my rádi obohacujem náš každodenní kolotoč
z několika událostí prožitých nečekaně navíc, proč
jel jsem večer na kole po fungl nový dálnici?
neměl jsem světla a byla tma jak v márnici
opravdový štígro, že nestala se havárka
možná že žiju nadoraz tak žil Dominik Tatarka
předák ze Slovenska chtěl se každému osudnému omylu vyhnout

přispat si a přivstat a ještě leccos stihnout
aby Monica nabyla dojmů, že líp se jí chce žít
DJ mrskač řídí mašinu po-po-pohyblivej beat
 
Shromážděný lidi v řadách u pódia

cítíš z nich biorytmus, co zmůže jen tepající melódia

hlasitě zahraný libovolný swing na libovolný námět

s holkou snů a činů Monicou je swing kouzelný svět

zastávka na znamení tam u zadních křovisek
přívětivé dívčí tváře bodují z letních hledisek

jedna není sice vždycky briliantní

další není sice často relevantní

ale chtějí získat jistotu v budoucnosti konstantní

Ty jsi kočka s trenérem, homeboys mezi homegirls, penéři
paříme za všechny prachy; jou šou enerdží
svíčka strýčka človíčka na pralinkovým dortu
povzbudí, že nesdružuje grobiánskou sortu
já a Archi architekti výtvarného snažení
po estetický stránce zjasnění i zvlnění
rýmy prosáklý představy, na kolejích kujóni jezdí strojvůdci
dumání jaká jakost, konkrétně s odpůrci
hádal jsem se divoce, to je držka hubatá
ale ustoupí-li třenice, získá místo debata

 

Jen jediná žena mi není věčnou odpůrkyní a ta pak může ohodnotit náš nerozlučný život
když se pobavíme, nepolevíme a sedneme si, hledíme na sedmikrásky v kopulaci příhod

delfínek je hravej živočich i v třeskuté zimě

vyplatí se radost k ní naservírovat na přednášce i v hymně

ber tu, co vidí skutečnost a už ne žádné dřevěňáky

nechce vidět slečna praktická, slečna je na kabrňáky

ožehavá jízda života vedle spanilé a smyslné

labyrint světa a Ráj Srdcí, poznávání mistrné

nebudu se plahočit na vyprahlé pustině

budu s Tebou poznávat limity a lekce rozdávané v češtině

budu s Tebou poznávat limity a lekce rozdávané v češtině

nechceme cítit strašidla a mumraje zhrzené lásky plzeňské

já se cítím osaměle, ačkoliv nefiguruju v prostorách organizace vězeňské

Monica je čitelná jak kronika, já dostanu lekce z protekce

štěstí s ní je pestré, mega mistrné, vydařená žena (snivá erekce)

na zámku Mníšek potkáte anděla, pod zámkem Káju Maříka

já nepotkal Monču ani tam na zámku, ani v představách staříka

vždy bude v mých pocitech inscenace kouzel poetická magická

jen čistá síla poctivá má říz, je sedmikráska logická

jen čistá síla poctivá má šmrnc, tahle má páru biologická

nepleť si kouzlo s kronikou, napojuj své pohlavíčko s Monicou

lilie a pestík, komanditní společnost pro účetní hráčku zaručeně velikou

jazykolam je rap a irísek láká její jazyk jako duhová mantra

ano píseň jako mandala, co může zpracovat i jednoduchá Sandra

rap je jazykolam a paličatost žen záhadný hlavolam

je drahokam když není zlá, ale čistá, klasická, divá jako Sandokan

kdo je vlastně Sandokan a kdo je speedy Gonzales?

mě zajímá kdo je Monica a její vynález pro požitek nás dvou es

esíčko je sluníčko žádná přeháňka přes blázinec

blázen – to by byl jen zuřivej reportér E.E. Kisch

já jsem zdrženlivý čipera funky muž co může funky finiš

chuť amaretto fresh jako slavnostní chuť ze zlatých receptů

chuť Monici blízko Jirky bude třeba co nevidět s chutí koštujících objektů?

láska je prestiž co prudce stoupá jak do výšky snivý balónek

láska má větší cenu než chuť zamrzlých mrzutých primadónek

 

 

 

THE KICKING PERIOD


1. CAT – Catwoman (Bomb In The Bass Endorphin Mix) (4:41)
2.
CAT
– Catwoman (Tales From The Darkside Mix) (4:42)
3.
CARLTON
– The Time To Rhyme (feat. The General) (3:11)
4.
CARLTON – Do You Dream (Flavour Remix) (4:57)

5. CARLTON – Do You Dream (Rushing Mix) (5:09)
6.
CARLTON
– Love & Pain (7“inch Mix by Boilerhouse) (3:37)
7.
CARLTON
– Love & Pain (Drum And Bass Mix) (3:38)
8.
CARLTON
– Please Leave (Good Groove Mix) (6:01)
9.
CARLTON
– Please Leave (Jerv´s Dub by Steve Jervier) (5:53)
10.
COOKIE CREW
– Females (Remix Cut) (4:55)
11.
COOKIE CREW
– Come On & Get Some (Drum & Bass Mix) (4:14)
12.
COOKIE CREW
– Come On & Get Some (Cookstrumental) (4:44)
13.
BEASTIE BOYS – Dis Yourself In ´89 (Just Do It) (3:30)

14. HIP HOUSE ´89 by The Commission (including DOUG LAZY – Let It Roll, BEATMASTERS feat. COOKIE CREW – Rok Da House, BEATMASTERS feat. MC MERLIN – Who´s in The House, KC FLIGHT – Planet E, TONI SCOTT – That´s How I´m Living, MD EMM feat. NASIH – Get Hip To This, TYREE – Turn Up The Bass, JJ FAD – Supersonic, COOKIE CREW – Got To Keep On) (8:43)

15. MONIE LOVE vs. ADEVA – Ring My Bell (Upper Cut Mix) (4:27)

16. MC SAR – It´s On You (Quick-House Mix) (4:55)

 

 

Beastie Boys (číslo 13. pro štěstí) v roce 1989 na albu „Paul's Boutique“ v songu „To All the Girls“ lehce zvládli názornou ukázku, jak jsou vděčni zejména:

 

Yeah...

všem holkám v Brooklynu

všem Francouzkám

Číňankám i Japonkám…

všem holkám ze Švýcarska

a italským dvorním dámám

vyzývavým, voprsklým, vyvinutým nejen rosničkám

pro předpovědi počasí a vztahů z Horního Východu ve čtvrti NY

uvolněným jamajským děvčatům…

a tanečnicím nahoře bez

 

Australankám… Brazilkám…

nejkrásnějším dívkám na Jihu

holkám z Puerto Rica

přelétavým stevardkám kolem Světa…

 

 

ICE MC – CINEMA (Kino, dost husté představení pro Monicu, přímo na Oscara)

 

Hej ty!

sleduj, představení zrovna začíná

máš už kornout s popkornem?

tak na to tancuj!

 

John Wayne

Eddie Murphy

Alain Delon

Mickey Rourke

 

Woody Allen

Sean Penn

Marilyn Monroe

Whoopy Goldberg

 

Fred Astaire (ooh!)

Kim Basinger (ooh!)

Clark Gable (ooh!)

a Raquel Welch (yeah!)

 

Sylvester Stallone (ooh!)

Peter Cushin (ooh!)

Marlon Brando (ooh)

a James Dean (yeah)

 

Charles Bronson (ooh!)

Robert Redford (ooh!)

Grace Jones (ooh!)

Jean Paul Belmondo (yeah)

 

Schwarzenegger (ooh!)

Bette Davis (ooh!)

Chris Balanbois (ooh!)

Greta Garbo (yeah)

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

raz – dva – tři – čtyři

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

 

V životě mám rád hýření, pulsování

a na holku, a že jsi to zrovna ty, dostávám choutky

a k tomu tancovat a užívat si romantiku

další obor, kterej mám rád, je herectví

 

Umím to dělat, tak mě neobviňuj

na rozdíl od Racqua E., já cucám rád müsli

protože vyhrávám, já nejsem ztracená existence

když přijde na mě, jsem i přes prohibici nasávající pijan

 

Chtěl jsem si dát horor, ale ten nastane až zítra

a takový film si musím jít vypůjčit

na rozdíl od kina, dovedeš vlastně vůbec ještě milovat lidi?

Vybafne to z místa, kde stojím, na všechny z vás

 

Buďme slavní, a to přímo hojně, opulentně

víš, já se trochu nadnáším, myslím, že jedu na maximum

tuplované skvělé zážitky

jsou pro mě všechny typy holek s hezkou tváří

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

 

Robert De Niro (ooh!)

Dustin Hoffman (ooh!)

Sean Connery (ooh!)

a Roger Moore (yeah)

 

Ian Flemming (ooh!)

Christopher Reid (ooh!)

Lou Ferrigno (ooh!)

Clint Eastwood (yeah)

 

Mastroianni (ooh!)

Al Bestasordi (ooh!)

Boris Curlow (ooh!)

a Bruce Lee (yeah)

 

Chuck Norris (ooh)

Laurel & Hardy (ooh)

Charlie Chaplin (ooh)

Ice MC (yeah)

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

raz – dva – tři – čtyři

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

 

Člověk spí a já s ním zatočím

jen proto, že nosím pleť jako mouřenín, ten vykuk má tendenci zabíjet

ale, ale, chlapečku, já ti říkám, že ti vypršel čas

velký šéfe, řekl mi na to, moc mrzutosti skončí v třeskutosti

 

Bang, bang, a byl pryč

pamatuješ si u dámy ty ladné lodičky? 

Práce pokračuje dál, tak mě poslouchej

poručím si a dopřávám si dvě tequilly s dámou

 

Holky vzdychají, to je zážitek ten milenec

ale ve hře je další muž

říká: „no tak neplač, ber to lehce,

to je jediný způsob, jak mě můžeš potěšit.“

 

Hej koťátko, jen odpočívej

dělej svou existenci šťastnou, jeď vždycky na doraz

a on to pro ní bez pardónu udělal, jak se asi cítí?

já budu zabiják, milenec je tak opravdový

 

John Wayne

Eddie Murphy

Alain Delon

Mickey Rourke

 

Woody Allen

Sean Penn

Marilyn Monroe

Whoopy Goldberg

 

Fred Astaire (ooh!)

Kim Basinger (ooh!)

Clark Gable (ooh!)

a Raquel Welch (yeah!)

 

Sylvester Stallone (ooh!)

Peter Cushin (ooh!)

Marlon Brando (ooh)

a James Dean (yeah)

 

Charles Bronson (ooh!)

Robert Redford (ooh!)

Grace Jones (ooh!)

Jean Paul Belmondo (yeah)

 

Schwarzenegger (ooh!)

Bette Davis (ooh!)

Chris Balanbois (ooh!)

Greta Garbo (yeah)

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

raz – dva – tři – čtyři

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

raz – dva – tři – čtyři

 

Ki-ki-ki-ki, kino

bi-bi-bi-bi, bijásek

ki-ki-ki-ki, kino

 

James Dean (ooh!)

Charles Bronson (ooh!)

Robert Redford (ooh!)

Grace Jones (yeah)

 

Brigitte Bardot (ooh)

Sophie Loren (ooh!)

Schwarzenegger (ooh!)

Bette Davis (yeah)

 

Chris Balanbois (ooh!)

a Greta Garbo (yeah)

Robert De Niro (ooh!)

Dustin Hoffman (yeah)

 

Sean Connery (ooh!)

Roger Moore (ooh!)

Ian Flemming (ooh!)

Christopher Reid (yeah)

 

Mastroianni (ooh!)

Al Bestasordi (ooh!)

Boris Curlow (ooh!)

a Bruce Lee (yeah)

 

Chuck Norris (ooh)

Laurel & Hardy (ooh)

Charlie Chaplin (ooh)

Ice MC!

 

 

Victor Hugo „Serenáda“

 

Proč naslouchat zrána

písni skřivaní?

Tvůj hlas nad skřivana

něžněj vyzvání!

 

Nechť Bůh záři hvězd dá

mračny zastříti:

nejjasnější hvězda

v očích září ti!

 

Nechť sta květů květen

v lukách rozvije:

nejkrásnější je ten,

jenž v tvém srdci je!

 

Onen skřivan z jitra,

ona hvězda hvězd,

ono poupě nitra –

vroucná láska jest.

 

(květen 1838)

 

 

Have fun always dancing darling!

 

 

VRABCI NA STŘEŠE PARIS RADÍ: VYZKOUŠEJ SI MONICU VE VŠEM

 

Óda na radost vydařeně spojená s ódou cest

chceš krále komiků jen studovat, ne svést?

jako Galileo Galilei měl hlavu plnou hvězd

mám hlavu plnou Tebe uprostřed vesniček a měst

nekonečný příběh Cílů – úžasných úkazů rovnováhy

co jsi měla za lubem, vyplynulo velmi záhy

bohatost epizod mazlení s dalšími účinky štěstěny

že se budem často potkávat, bylo asi věštěný

symbióza Tvých zážitků u vnadných snah čarování

že se dějí samovolně, neplatí na ně kecy babských varování

Tvoje vlny nadnášejí moje Velikonoční kraslice

nejen vaječné tak báječné, uvěřím krasavici statečné metody mrštné částice

nejsem Hrabal, nejsem Pazourek, já jsem přítulný kocourek

nespoutaný průzkumník a ještě Garfieldův nešetrný proud historek

mazlíček bez zábrany, co nachází vlivy Afrodité u Tvého ženství

tak připravíme nudu o účast a nenáročný ostych o prvenství

učitel Casanova kasánek, to nebyl osel, ale beránek

pohoštění dál vybízí pro pokušení: okoštuj ho jako kaštánek

vejde moje elegance s Amorovým šípem do Tvého šálku s čajem, je to zralý šípek

všechno účinkuje kladně, když si dodáš kuráž mízy z lípek

s vůněmi při pěstování, s tůněmi nekrabatí kouzla havajských kvítek

a s dojmy si pohrává snad každý mazanější skřítek

je jako Kateřinka, Sirael, je víc než pokušitelka Nataša Gollová

a je to tropící vášeň, kterou v hattricku dovede dávat hvězda fotbalová

spanilé není v ní nahnilé, po zprávách a po počasí přijde rosnička

jako z krajek něžná může zapůsobit její projev: „Silná písnička“

 

 

A MONICU V NIČEM NEVYNECHEJ, ANI PRO ÚČEL DÁT SI S NÍ HATTRICK…

 

Pocity spokojenosti k vyobrazení mohutností svádí

eskapády mládí emoce k Monice jen ladně přivádí

cesta Galaxií nevede cestou Prázdnoty

ožije Romeo s Julií? Padnou si třeba do noty?

mám ruce, které pohladí

mám hlavu, která poradí

mám věci, které překvapí

 

 

ŽENA JAKO ŽENEVA

 

Má anglickou zahrádku

a má svoje hodiny

které nejdou pozpátku

citlivě potěš hlavu rodiny

láska raší uvnitř hlavy

étericky vyzdobená

říká se: pamatuj na mravy

idylka je žena zalovená

na břehu jezera s vodotryskem

a s lodičkou na rychlý pohon

švýcarské ženy předhoníme

nebo se vykašlem na jejich úpěnlivý mamon

a zarecitujeme po Nezvalu Manon Lescaut

kdy temperament rozbouří hormony

učitelka Ti nadělí lekci Sorbonny

žena že ne, po čase žena, že neva

chce radost až na kost, tahle není trapná oslice Eva!

 

 

AKHENATON: „LA FACE B“ 1995

 

Potápím se do rytmu jako útočnická chobotnice

všichni mí kamarádi z toho blázní, hudba začíná smrdět

vůní, která je dost nevybíravá jako starej splesnivělej hangár

protože rap je zrozen v jeskyních, vůbec ne v nočních klubech, chápete?

L.A.I. seber si svoje nářadíčko zbraň DJů ze svých zásob

mrskni nám sem pár tanečních rytmů pro ty, co je nestačili pochytat

zasáhni mě, s rytmem, který je úderka, rytmus odříkaný

z mnoha aspektů – když si seženu novou kazetu

jen pro zábavu, žádnej reproduktor pro ptačí štěbetání, žádnej sýr

nevybíravá újma pro sluch, beru si mikrofon, abych to zahubil

a dovolte mi prohlásit, že můj styl je víc zodpovědnej než pojišťovna U.A.P.

skvělá technika v každé vteřině, kámo, spoušť, krizový plán u Orsec

mám hotovo – nemějte o mě starosti – práva jsou stanovena

rap tu zůstane fungovat navždy

chvála vzpomínek, co už kdysi uplynulo a co je jedinečné

stále mě znepokojuje vidět, že zahynulo mnoho těch obětavců z lásky k této hudbě

kombinace nástrojů, scratchů a samplů

najdete důkaz na straně B, že rap může být uskutečňován do maxima

Cut Killere, zde máš prostor, vyhraj si s ním a naplň místnost s vrcholnou jízdou DJ

 

Rock the other side – la face B

This is the B Side – la face B

Chill a débuté sur la face B

 

{Refrén:}

Zahrajte si opačnou stranu – stranu B

tohle je strana B – strana B

Chill se dostal prvně ke slovu právě na straně B

 

Zase vám tyhle zvuky rozcupují zeslabené repráky

tohle je to pravé, žádnej zmetek zvuku, nové barvy pro vaše fandy

někteří uvěří Balladurovi, někteří tolerují klidně paskvily Pasqua (oba jsou politiky z pravého křídla)

FAF je bláznivá politika, Akhenatonovo věci se sakra dobře vyšplhají

vybral jsem si několik instrumentálek na starých ohraných deskách

jak bylo řečeno, od Majid Mourad a jeho bratra Razi

taky od Houari, to bylo v létě 85

v centru města Marseille jste mohli zaslechnout střílení, bylo to tak bláznivé

schody budovy burzy, čvrť Belsunce

Carmes, Panier, tam to všechno začalo

mladí lidé měnili kola za G.T.I.

takhle vznikl styl darebných černochů z Marseille

barbarské příběhy dávali každej večer

u baru nebylo nikdy pozdě zažít nějaké rozbroje

jsi mladej, jsi král, nemáš z ničeho strach

dokud Tě nějakej americkej námořník nenakope do zadku

já jsem měl 65 kg a tenhle obr jich měl sto dvacet

skácel jsem se na zem, postrádal jsem dva zuby

ale synku, jak jsem se tomuhle mohl zasmát

pokaždé nás přepadávali ilegální přistěhovalci ze čtvrti

a teďko už žiju v klidu

pořád ve stejném městě, ale netropím dál hlouposti

dostal jsem se na stranu A, protože mám dobré jméno

ale člověče, jak já zbožňuju napětí, skryté na straně B

 

Zahrajte si i opačnou stranu – stranu B

tohle je strana B – strana B

Chill se dostal prvně ke slovu právě na straně B

 

Vykládám texty horlivě do mikrofonu

jsme jako Attila hun a jeho hordy, připraveni pro drancování

miluju a respektuju umělce, ty které vysampluju jako šílenej

vinyl je pro mě velké pokušení, tak na CD vám rozhodně seru!

jestli jsem byl schopnej nastoupit do rapového průmyslu

bylo to všechno díky straně B na desce, novinkám

podávaným sarkasticky, texty šoupnuté na vinyl

maximálně pro stovku mých zvědavců, ale i to bylo krásné!

vždycky jsem měl schopnost mluvit o lásce pro stranu A

ale to není ta strana, o kterou se vždycky zajímám

já jsem z druhé strany vlivu

ze strany, která čerpá z tajemna

požaduju po této zemi důstojnost pro moje náboženství

a dříve nebo později mě budou sledovat s pusou dokořán

vyjeveni, zmateni, protože si sami vybírají, jestli ignorovat větší sílu ze strany B

 

Zahrajte si i opačnou stranu – stranu B

tohle je strana B – strana B

Chill se dostal prvně ke slovu právě na straně B

 

 


TÉMATA: HUMOR

 

Veřejný humor je kritika veřejného života.

Vážnost je bez konce mocná, a jediné je ještě mocnější než vážnost: nevážnost. Žádná věc není tak vážná, aby nebyla zodpovědna vtípku. Vtip je nejsilnější formou kritiky, neboť věcnou kritiku vyvrátí každý upatlaný lhář, ale lehké pointy nevyvrátí nikdo.

 

Veřejný humor je odborná kritika veřejného života.

 

*

 

Časový humor má býti zlomkem letopisů, a ne efemérou dnešku. Časový vtip má psáti špičatou kurentkou červenou kroniku současnosti.

 

Politický vtip má býti žhavou jiskrou, jež odletí zpod broušených zbraní. Avšak odkud mají u nás sršeti žhavé jiskry, vraždí-li politika politiku oslí čelistí místo mečem?

 

*

 

Tedy český politický vtip je drsný a dřevnatý, raději uráží, než poráží a hledí poraniti spíše hranatostí než hrotitostí.

 

A přece u nás je pro politický humor dosti politického boje, a to dokonce nepočestného. Vždy to bývá nepočestnost, jež je prstí vtipu, kdežto počestnost zrodí nanejvýše sladkou životní moudrost naivity.

 

*

 

Politika bojuje jenom proti politice, socialismus však bojuje proti dnešní otupělé společnosti. Je-li tedy socialismus pretendentem světa, má již nyní právo dozoru na tento svět; všechny veliké otázky světa jsou zároveň otázkami socialismu; jeho kritice a kontrole podléhá obecná kultura tak dobře jako světový trh práce a veřejná mravnost, stejně jako výluky a chudoba.

 

Takovou kritickou instancí má býti také sociální humor. Socialistická Assiette au Beurre je drsnou diagnostickou kritikou dnešní mravnosti; Simplicissimus je broušenou kritikou nejširší veřejnosti. U nás Kopřivy jsou nejlepším, ale stále ještě poněkud úzkým listem, lupením, jenž se rozhlíží do světa jenom z výše vrcholu svého praporu.

 

*

 

Každý národ táhne v noci pod praporem spodničky v řinčivém bakchanálu, všude válí se na loži smíšek a na jazyku frivolní bonmot veselého nářečí dvou. Dobrá pornografie je metoda bráti hřích lehce, aby nebyl těžkým.

 

Avšak u nás není dosti ducha ani v nepočestnosti.

 

*

 

Přísně umělecká karikatura Simplicissima je nervózní, kyselá a sardonicky ironizující, karikatura Assiette au Beurre brebentí vášnivě a tragicky. U nás se nekřičí, u nás se tiše kreslí, pětka za kus.

 

Odmyslíme-li si mladé Kopřivy, je u nás karikatura prebendou malých umělců; a přece dobrý karikaturista má lépe kresliti, hlouběji mysliti a nervověji pracovati než dobrý malíř.

 

Nuže, věc je celkem ta: Až se jednou u nás narodí člověk, jenž bude míti geniální smysl pro veselí, bude jeho prvním posláním potříti český humor.

 

Karel Čapek, Stopa 4. 12. 1909

 

 

 

EVROPA A ASIE

 

Pozoruhodnou knihu vydal (v nákladu Kation) německý filozof Theodor Lessing, Europa und Asien, cyklus přednášek zrozených „z oné nálady bolestí, hanby a hluboké ošklivosti z lidí, v okamžiku, kdy lidé Evropy – všem v čele „vůdčí duchové“ – na ohni vlastenecké horečky se roznítili k extázím politického imperialismu“. „Srpen 1914 strhl závoj. Za kulturní maskou ukazuje se bestie. Chytrá, všechno mohoucí, všechno vědoucí, vše vykonávající, svět přemáhající bestie Evropa. Evropa, její křesťanství, její morálka heroismu, její vývojová etika, její pokrok a štěstí stojí naze přede všema očima.“ Všichni lidé jsou uvrženi do ohromného, slepého, zuřivého stroje, který je rozemílá a mrzačí. „Kdo však jistě zůstane bez úrazu, to jsou kulturní koketky Evropy: její „velcí mužové“, vše, co tu nyní mluví a píše, píše a mluví, dělá si „zážitek“ ze světového požáru a vaří své polévky na jeho plamenech a cítí se důležitým. Tato celá pakáž zůstane.“ Z tohoto lítého zoufalství ohlíží se Lessing po jiném, hlubším, lidštějším světě a nalézá jej v Asii. Snad teprve z trosek Evropy vykvete vysněná země bratrské lásky, o níž Buddha praví: „Kdo je nepřítel? Kdo je bratr? Átman není ve Mně ani ve Vás, nýbrž My v Něm.“ Tuto duši Asie musíme poznati. Ale dříve je nutno odložiti víru, že naše kultura je jediná kultura, naše náboženství jediné náboženství a že naše povolání na zemi jest 900 miliónů lidí, kteří myslí a cítí dokonale jinak a daleko životněji než my, vychovati výhradně k naší logice, naší politice, naší vědě a zbožňovanému umění. – Odtud srovnává Lessing duši evropskou a duši asijskou, aby dal přednost této. Evropský duch je racionelní, účelný duch pořádku; naše skutečnost je omezený a relativní svět vědomí. To, co je nad skutečností, svět metafyzický, jmenuje „světový duch, světová vůle, světové vědomí, energie“ – vždy je to činnost, něco aktivního a účelného. Místo přírody postavili jsme ohavný golem, stroj. Slovem „život“ rozumíme moc, štěstí, světovládu, bohatství, sílu, pozemskou filozofii, zkrátka lidský užitek. Vše je pro nás výkon, čin, akce, funkce – jedním slovem vůle. Náš ideál je povinnost. Naše kultura je vítězství mašinérie nad lidskou duší. Naše věda mechanizuje skutečnost. Jakožto lidé činu jsme individualisti. Jsme krutí ke zvířatům. Jsme optimisti „pokroku“. Jsme typ jednající, známe jen heroismus boje. „Všechno vědění obrací život v mašinu. Mašina stala se naším bohem. Modlíme se k pořádku… Obdivujeme se hrdinovi, ale loupežné tažení zdá se nám být stejně hrdinným skutkem jako Kristova smrt na kříži. Velebíme život, sílu, růst, vývoj násilností. Ale po tom, co roste a žije, co žíti a růsti, se netážeme… Nestojí člověk proti člověku, duše proti duši v lásce či nenávisti. Nikoliv! Nyní táhne organizace proti organizaci, státy proti státům, moc proti moci, uniforma proti uniformě, konflík proti knoflíku…“ „Srpen 1914 roztrhl závoj!“

 

Proti tomu rýsuje se Asie Lessingovi jako země hlubokého, podvědomého, elementárního života. Asijské národy koření v nezměnitelném životě, odtud čerpají tajemné, nám nepřístupné síly: sílu thaumaturgie, sílu sebeobětování a utrpení, heroismus snášení. Za závojem skutečnosti vše je jedno: člověk i zvíře, já i ty; nekonečná je jednota života. Není dualismu, není imperativu; není ani jedince a kastovní, kolektivní duch Asie vyjadřuje toto odosobnění stejně jako kult přírody, kult předků nebo kult nirvány. Život je věčný; proto nemá smyslu krátkodechý shon a horečná překotná energetika evropského života. Kontemplativně, pasivně ponořuje se asijský člověk do podstaty světa, nedbaje jeho funkcí. Nikoliv život, nýbrž bytí. Nikoliv výkon, nýbrž askeze, kázeň utrpení a odříkání. Ideálem je svatý život. Každá bolest je brána k nové dokonalosti. Každé poznání je deziluze. Tak stojí kontemplace proti činu, bytí proti konání, trpění proti akci, zápor proti přitakání: kdo, ptá se konečně Lessing, zvítězí? „Ani nirvána, ani Dionýsos nás neoklamou. A tak zbývá nám jen třetí cesta, cesta Evropy.“ Nervózní rukou a několika slovy ji vyznačuje: Omezení porodů. Vypěstění člověka k nejvyššímu splnění v něm uložených možností. Zespolečenštění. Svoboda ženy. Socializace a zároveň podpora sektářských aristokracií. Podpora malých států a samosprávy. Boj proti kapitálu a mamonismu. Zatím tolik: neboť máme před sebou ještě sto let barbarství, státního kramaření, politického čachru a mechanismu.

 

Odkládajíce tohoto filozofa si snad řeknete: Není jeho palčivé zoufalství, jeho varovný křik, jeho kritika a nepokoj právě projevem evropského ducha? a zároveň svědectvím, že evropská duše má v sobě vyšší hodnoty, o nichž nemluvil, hodnoty protestu za všechny, revoluce a vědomého, činného idealismu?

 

Karel Čapek pro Národní listy, 22. 1. 1918

 

 

Ansichtskarte:

 

Duše člověka se podobá vodě:

padá z nebe, stoupá k nebi,

a znovu níž na zem klesat musí,

věčně proměnlivá.

(Goethe)

 

 

 

Popěvek duchů o neposednosti přírodní vody:

 

Proudil z vysoké strmé stěny na skále čistý proud,

pak se půvabně líbezně rozstřikuje v kadeřích mraků o hladkou skálu

a snadno přijímán, vlní se utajován

ticho šumí v hloubce směrem dolů

 

Tyčí se útesy srázu proti němu

pění nevrle stupňovitě do propasti

 

V plochých korytech směřuje do údolí luk

a na kluzkém jezeru všechny hvězdy obdivují jeho tvář

 

Vítr je vlna neodolatelných milenců

vítr míchá hladinu od základu z pěnících vln

 

Duše lidí, jak jsi podobna vodě!

osude lidí, jak jsi podobný větru!

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=AWUwUJ7NX_Y

25 Years Re-Visited with FLAVOR FLAV of PUBLIC ENEMY

 

Mardošův jarní sloupek na apríla z 4.4.11

 

Chvátá k nám sám

 

Když jsem jako malý chodil do turisťáku, nedělalo mi velký problém naučit se celou morseovku. Už jsem z toho vypad, ale i tak bych dneska dal dohromady všechna ta kouzelná slůvka. Akát, blýskavice, cílovníci, dálava… (sám jsem se nad tím teď pozastavil: co jsou vlastně zač ti cílovníci?). Bavilo mě psát šifrované zprávy a jiné zase luštit. A navíc mi tečky a čárky otevíraly další obzory. Vždyť toto kódování je naprosto univerzální a stejné pro celý svět! Nemusím se učit cizí jazyky, stačí mi morseovka! Uznávám, nedomyslel jsem to. Brzy mi došlo, že jediné, co si mohu s celým světem říct, je S.O.S. A to bych říkal zrovna nerad.

 



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter